Chtěla jsem se zeptat, jak máte vyřešenou motivaci a hodnocení ve třídě. Něco jako kdysi dávno tabulka na puntíky - samozřejmě vím, že černé puntíky za chování už trendy nejsou ☺︎. Někde žáci sbírají včelky, někde zase žetonky, mince a pak si můžou vybrat nějakou odměnu - nebo dostanou pochvalu do deníčku. Pořád nad tímto přemýšlím, jestli u nás ve třídě něco podobného zavést (jestli to donutí lenivce zabrat, nebo jestli to má vůbec smysl, protože je to zase práce navíc pro mě a musím na to v průběhu dne myslet a všeho si všímat, abych pak mohla hodnodnotit). Jak to máte vyřešené vy? Co u vás funguje? Jaké máte pro děti odměny?
top of page
bottom of page
Letos mám třeťáky a za cíl jsem si dala více děti motivovat ke čtení. Od září máme čtenářskou výzvu, kdy za každou představenou knihu děti dostanou céčko a z toho si dělají řetěz. Každý má svůj háček a moc dobře je vidět, kdo je první a kdo naopak má zabrat. Krom toho, že si každý domů odnese svůj řetěz, tak mám nakoupené odměny. Již dopředu jsem sondovala, co by se dětem líbilo. Pro příklad tam máme plyšáky, notýsky, hlavolamy, karetní hry, cestovatelské deníky atd. Dárky pořizuji z třídního fondu. Co se týče motivace u hlavních předmětů, tak se mi osvědčilo zařadit na začátek hodiny nějakou rychlou a zábavnou hru, děti pak většinou bez problému spolupracují a těší se na další hodinu, kdy si ji zahrajeme znova.