top of page

Oslava ⓵. NAROZENIN - 5 tipů

Úvod

Rok s miminkem uplynul jako voda. Kam se poděl ten malý uzlíček z porodnice? Přijde mi to, jako bych jen otočila list v knize a už chystáme oslavu 1. narozenin. Říkala jsem si, že z toho nebudu dělat vědu. Že Malá z toho stejně nic nemá. Ale pak mi to přece jen nedalo, vždyť je to PRVNÍ oslava PRVNÍCH narozenin!


Osobně moc nemusím ty přehnané “americké” oslavy plné balónků a různých dekorací, naleštěných skleniček, muffinů, patrového dortu a odkládacího stolu na dary. To je spíš taková výzdoba a chlouba pro dospělé. Říkala jsem si, že bude nejlepší nachystat něco osobního. Něco, na co se za pár let může Malá podívat a bude mít na tento den památku.


A protože máme malý byt, řešila jsem to takhle ⇩.


Tipy


Časová osa z fotek

Nechala jsem vytisknout ke každému měsíci pár fotek. Byly to hlavně fotky, na kterých je zachyceno nějaké poprvé. První koupání, první výlet, první mrkvička, první bebino, ... nechyběly fotky s milníkovou kartičkou a všemi členy rodiny. Měsíce jsem ještě rozdělila papírovými balónky s čísly, aby se ve fotkách lépe orientovalo. Fotky jsem pak postupně nalepila na skříně na chodbě. Takže když přišla návštěva na oslavu, začínala časová osa ode dveří - 1. měsíc, 2. měsíc, ... a 12. poslední měsíc končil u dveří do obývacího pokoje, kde už čekala malá oslavenkyně.


Obrázky s textem


Nakreslila jsem 16 miminkovských obrázků, do kterých jsem napsala různé informace a hlášky. Datum narození, míry, váhu, čas snídaně, oblíbené jídlo, velikost plenek, první slova, oblíbené činnosti, hračky, .... Tyto obrázky jsem spolu s plakátkem Dnes slavím 1. narozeniny! nalepila na dveře, u kterých měla potom Malá jídelní židličku. Když v ní seděla, tvořily obrázky pěkné pozadí, u kterého jsme ji vyfotili s dortem.




Čím budu, až vyrostu?

Teď přidají ruku k dílu i ostatní. Popřemýšlejte, čím by malý ročňák, až vyroste, mohl být? Na další dveře jsem nalepila myšlenkové bubliny. Každý z účastníků oslavy si jednu vybral a napsal do ní svůj tip. Samozřejmě se podepsal, abychom za pár let věděli, kdo co tipoval. Bubliny zase trochu vyzdobily místnost a Malá má další památku.



Rady & přání


Pro ostatní jsem nachystala ještě jeden úkol. Během volné chvíle vyplnili pro Malou list, na který napsali, co si do budoucna přejí. Takový malý vzkaz do budoucna. Papír podepsali, složili a hodili do připravené krabičky. Uvidíme, kdy si to společně přečteme :-).







Poděkování na rozloučenou


Při odchodu z oslavy každý dostal malou vizitku na památku. Poděkování za účast, na které jsme místo podpisu obtiskli ukazováček oslavenkyně.





Závěr

Všechny tyto vyrobené dekorace jsem nakonec ”uklidila” do alba. Konečně do něj mám tištěné fotky. Obrázky jsou formát A6, takže se krásně vešly do folie mezi fotografie. Bubliny s povoláním a vzkazy jsem přeložila napůl. Takže všechny vzpomínky na oslavu 1. narozenin jsou schované pohromadě na jednom místě.


Tip!

Dort mi moc chutnal, připomínal mi trochu dětskou přesnídávku, ale díky krému měl ten správný šmrnc. Mezi jednotlivé vrstvy jsem ještě nakrájela kiwi, ze kterého jsem vykrojila i srdíčka nahoru na ozdobu. Ostatní tolik nadšeni nebyli, nebyla to totiž klasická sladká bomba :-)). A co oslavenkyně? Tak ta si dala asi 3 lžičky a konec. Druhý den na svačinu to samé. Takže jsem ho musela sníst sama. To je asi zákon schválnosti.



 

Pokud Vám tvoření nic neříká, nebo se Vám nechce kreslit, můžete si ode mě zakoupit PDF balíček na oslavu 1. narozenin. Stačí vytisknout a třeba i dozdobit pastelkami.

Cena: 99 Kč, posílám na e-mailovou adresu (soubor PDF k tisku).


Vyplňte objednávkový formulář, do předmětu mi napište “PDF 1. narozeniny”.


Soubor obsahuje:

  • 12 balónků s čísly k vytvoření časové osy,

  • 16 černobílých miminkovských obrázků k dopsání různých textů a hlášek,

  • plakát Dnes slavím 1. narozeniny! (formát A4),

  • myšlenkové bubliny (1 velká - Čím budu, až vyrostu, 2 malé bez textu - vytiskněte libovolné množství dle počtu účastníků oslavy),

  • list A5 k vyplnění - Rady & přání,

  • vizitky jako poděkování - Děkuji, že jste se mnou oslavili můj 1. rok!.

Tip! Pokud se Vám nechce vše vykreslovat, můžete jednotlivé dekorace vytisknout na barevné (třeba i tvrdé) papíry.

 

Inspirovali jste se mými nápady? Napište mi. Buď to na e-mailovou adresu od-berusi@email.cz, facebookovou stránku Didaktické materiály od Beruši nebo označte fotky na Instagramu #odberusi. Po přihlášení můžete napsat komentář i tady.


⇩ sdílejte

srdíčkujte ⇩

484 zobrazení

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page